Mountaineer

این وبلاگ فقط به دلیل پیشرفت و ترویج کوهنوردی تشکیل شده و هیچ اهداف دیگری نخواهد داشت.

Mountaineer

این وبلاگ فقط به دلیل پیشرفت و ترویج کوهنوردی تشکیل شده و هیچ اهداف دیگری نخواهد داشت.

کشف چند غار جدید توسط تیم غارنوردان ایران و لهستان

کشف چند غار جدید توسط تیم غارنوردان ایران و لهستان

کشف چند غار جدید توسط تیم غارنوردان ایران و لهستان . 
                
 

تیم غارنوردان لهستانی به سرپرستی آندره چیچفسکی – غارنورد سرشناس جهان – بامداد روز دوشنبه 13 مهر ماه از طریق فرودگاه امام خمینی وارد ایران شد. این تیم 5 نفره که به میزبانی فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی ایران و به منظور شناسایی و اکتشاف غارهای منطقه کرمانشاه به ایران سفر کرده اند، عصر روز 13 مهر ماه عازم شهر کرمانشاه شد...

پس از استقرار تیم در کرمانشاه، در اولین مرحله برنامه، تیم لهستانی بهمراه تیم اعزامی فدراسیون شامل مربیان غارنوردی، تعدادی از غارنوردان و مربیان کرمانشاه و نیز تعدادی از نیروهای هلال احمر به منطقه پاوه عزیمت کردند. تیم ایرانی و لهستانی پس از اکتشاف یک روزه در منطقه موفق به کشف چند غار و پیمایش قسمتی از یک غار شدند و ادامه کار به روز بعد موکول گردید.

در روز بعد، با برقراری کمپ در نزدیکی محل اکتشاف، شناسایی و پیمایش با تشکیل چند گروه اکتشافی،  پیمایشی و نقشه برداری آغاز گردید که ماحصل آن، کشف چند غار عمودی (چاهی) در منطقه بود. پیمایش و نقشه برداری دو چاه جدید به عمق های 137 و 120 متر و یک چاه کوچکتر نیز دستاورد سه گروه پیمایشی بود.

با پایان بخش اول برنامه، تیم دوم شامل غارنوردان و مربیان غارنوردی جایگزین تیم اول شده و صبح روز یکشنبه 19 مهرماه عازم ارتفاعات شمال پراو برای اکتشاف و شناسایی غارهای منطقه شده اند.

منبع: فدراسیون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد